Filtry algorytmiczne i ręczne od Google
Filtr od Google? – co to jest??
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady wprowadzone przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie powinieneś martwić się o filtry Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach wyszukiwania. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innej strony dla użytkowników i innej dla robotów sieciowych.
Najlepszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest przestrzeganie zasad, opracowanych przez Google.