Promocja, marketing, reklama 

Monitorowanie mediów – sprawdź, co zyskasz

Monitorowanie mediów jest dla powodzenia strategii e-reklamowej jednym z najważniejszych rozwiązań. Pozwala na dostosowanie działalności do potrzeb klientów i błyskawiczne wychwycenie ewentualnych pomyłek. W ten sposób dowiemy się, jakie są opinie nabywców tak o naszej marce, jak i innych, a zdobyte tak dane pozwolą na odczytanie oczekiwań danej grupy docelowej. Na czym więc opiera się monitorowanie mediów? Czemu powinniśmy na nie postawić?

Na jakich zasadach opiera się monitorowanie mediów?

Monitorowanie mediów to cenne źródło wiadomości na temat działań innych marek. Korzystając z tego rozwiązania zyskamy wiedzę o tym, jakie kampanie aktualnie finansują oraz jakie trendy obowiązują w danym sektorze. Przez to nasza kampania reklamowa będzie efektywniejsza i lepiej dopasujemy ją do potrzeb klientów. Monitorowanie mediów analogowych powinno objąć zarówno TV, jak i radio czy czasopisma.

Media społecznościowe a monitorowanie mediów

Najistotniejszy dziś okazuje się jednak monitoring mediów w internecie. To internauci z platform mikroblogowych czy FB w szczególnym stopniu kształtują dziś opinię, jaką szczycą się rozmaite firmy, natomiast potencjalni kupujący wyszukują w social media wiadomości o interesujących ich usługach. Zdając sobie sprawę z tego, co sądzą o naszej marce, możemy zoptymalizować naszą działalność pod kątem ich oczekiwań, a gdy to niezbędne – także znacznie ją zmienić.

Powiązane wpisy