Skuteczna reklama dzięki monitoringowi mediów społecznościowych
Media społecznościowe to nie tylko frajda. Sprawny marketingowiec potrafi wszak sprawić, że staną się doskonałym narzędziem dla działań promocyjnych. Warto również wiedzieć, że media społecznościowe to miejsce, w którym nasi klienci mogą opublikować komentarze na temat naszej działalności. Jeżeli będą przychylne, nasze dochody na pewno wzrosną, ale problemem może być spora ilość opinii drugiego typu – bezwzględnie powinniśmy wtedy co najmniej zmienić promocję. Jak więc sprawdzić, co internauci piszą o naszej marce?
Jak przeprowadzić monitoring mediów społecznościowych?
By wiedzieć, jakie komentarze na temat danej firmy bywają umieszczane w internecie, musimy zainwestować w monitoring marki w internecie. Polega on na znalezieniu jak największej liczby opinii, które o naszej firmie są publikowane w tzw. social media. Nie zapominajmy przy tym, że można natrafić na nie w najróżniejszych miejscach – ich znalezienie wymaga więc wiele czasu. Ostatnim etapem będzie stworzenie raportu, który da nam wiedzę o tym, w którym kierunku powinniśmy zmienić strategię firmy.
Zalety monitoringu mediów społecznościowych
Wiedząc, co sądzą na nasz temat ludzie, będziemy w stanie skorygować dotychczasową strategię. Monitoring mediów społecznościowych da nam informacje dotyczącego tego, co chcieliby nasi kontrahenci oraz umożliwi zoptymalizowanie oferty do ich potrzeb. To świetne narzędzie, które pozwoli na zbudowanie korzystnego wizerunku marki w social mediach.