agencje seo, firmy seo, kampanie seoPromocja, marketing, reklama 

Zalety usług agencji SEO

Przedsiębiorstwa lub właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań na własną rękę. Nie mając rozeznania w kwestii SEO i nie śledząc każdego dnia komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla specjalisty SEO, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także osoby od programowania, kampanii Google Ads, grafiki i content marketingu służące merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Po czym rozpoznać rzetelną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na agencję, która działa na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od około dekady, można mieć zaufanie, że ma ona spore doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO często na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę należy przeanalizować studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie trudności udało jej się rozwiązać. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: informuje o planach prac na najbliższe tygodnie, ale również przesyła sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.

Następna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. To dane, których nie można odszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO oraz o ważnych dla klienta artykułach bądź usługach, które potrzebuje wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO wybrać?

Przezornie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują typ współpracy z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim systemie opłata odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To wciąż całkiem popularny model rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty przy pomocy łamania zasad ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, więc rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie wymienione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie mniejsze.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Powiązane wpisy