Rozwój ścieżek rowerowych w Polsce
W naszym kraju buduje się bardzo dużo ścieżek rowerowych, jednak i tak nie dorównujemy w tym zakresie krajom bardziej rozwiniętym. Sprawdźmy z jakich surowców muszą być wyprodukowane ścieżki rowerowe, żeby były w pełni komfortowe dla wszystkich rowerzystów.
Jak powinny być wykonane najlepsze ścieżki rowerowe
Optymalnie zrobiona ścieżka musi być osobnym traktem, po którym poruszają się jednoślady, wytyczonym tabliczką C-13. W naszym kraju na ogół zrobiona jest z kostki brukowej, co może być niebezpieczne, gdyż tego typu struktura powoduje liczne niebezpieczeństwa. O wiele częściej spotykane na Zachodzie jest stabilne podłoże epoksydowe. Trzeba również pamiętać, że ścieżki rowerowe są niezwykle często używane, występuje na nich duże nasilenie pojazdów. Odporność na naciski mechaniczne oraz niszczycielskie warunki pogodowe, takie jak: przekraczająca 100 stopni Celsjusza temperatura, mróz, intensywny deszcz, śnieg, odmarzanie, są zasadniczym kryterium podczas wybierania komponentów ścieżki.
Ścieżki rowerowe – najważniejsze elementy nawierzchni
Nowoczesne ścieżki rowerowe pomalowane są powłoką antypoślizgową, która redukuje groźne sytuacje i znacząco podnosi bezpieczeństwo rowerzystów. Stosowana jest na ogół na podłożu asfaltowym. Często spotykana jest także wykonana z barwionych żywic nawierzchnia użytkowa, której właściwości hamujące znajdują szerokie zastosowanie. W Stanach Zjednoczonych praktycznie nie są budowane ścieżki wykonane z popularnego na naszych terenach polbruku.