Czy badania segmentacyjne poprawiają sprzedaż?
Czy wiesz jak dobrze wypromować swój produkt? W jaki sposób wykonać zamierzone cele? Kluczem do sukcesu jest profesjonalne sprofilowanie klientów. Jak wykonuje się badania segmentacyjne i czy warto je wdrażać?
Badania segmentacyjne – branża B2B i B2C
Badania segmentacyjne to działanie marketingowe, dzięki któremu Twoje produkty dotrą do właściwych grup konsumentów. Mogą być realizowane zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. W jaki sposób są prowadzone? Działania polegają na dzieleniu konsumentów na grupy o zbieżnych upodobaniach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyselekcjonować zbiory o najlepszych możliwościach sprzedażowych i właśnie im zaproponować swoją ofertę. Badania segmentacyjne są podstawą, od której zależy zaprojektowanie skutecznej kampanii reklamowej. Wykonywane są przeważnie metodami ilościowymi – w tym celu wykorzystuje się m. in. kwestionariusze i miarodajne próby badanych. To wszystko ma na celu wyselekcjonowanie maks. pięciu zróżnicowanych grup.
Badania segmentacyjne – dopasowane do typu wypuszczonego produktu
Jakie są najważniejsze czynniki, które należy brać pod uwagę podczas wykonywania badań segmentacyjnych? Agencje badawcze zwracają uwagę na czynniki behawioralne, styl życia, płeć, indywidualne skłonności odbiorców. Badania konsumentów powinny też być dostosowane do rodzaju sprzedawanego produktu. Zupełnie inaczej wyglądają w przypadku dóbr szybkozbywalnych, a inaczej produktów ekskluzywnych. Twoja marka jest dedykowana dla dobrze zarabiających mieszkańców dużych miast, młodych, dynamicznie żyjących ludzi, czy osób o tradycyjnym podejściu do zakupów? Zastanawiasz się w jaki sposób dotrzeć do najlepszych grup konsumentów? Badania segmentacyjne pozwolą Ci ustalić w jaki sposób wdrożyć efektywną strategię promocyjną.