Instalacje przemysłowe Usługi 

Elektroniczna kontrola czasu pracy – czemu warto?

Każda firma powinna prowadzić ewidencję czasu pracy. Wymóg ten reguluje Kodeks Pracy. Ewidencja powinna zawierać dane dotyczące tego, ile czasu w kolejnych dobach spędził w firmie konkretny zatrudniony oraz powinna uwzględniać także święta. Kontrola czasu pracy jest również niezbędna do wypłacania pensji dla pracowników oraz pomaga stwierdzić, jak dużo czasu rzeczywiście poświęcają na powierzone czynności. Jak więc ją nadzorować? Jakie rozwiązania okażą się pomocne dla kierownictwa oraz usprawnią kontrolę czasu pracy?

Kontrola czasu pracy – nowoczesne rozwiązania

Kontrolę czasu pracy bardzo usprawnią nowoczesne narzędzia. W wielu przedsiębiorstwa codziennością stało się obecnie użycie w tym celu komputerowych urządzeń, które zliczają, ile godzin pracownik przebywał w firmie. Firma musi dostarczyć załodze w odpowiednie breloczki, które po zbliżeniu do terminalu zapisują rozpoczęcie pracy lub opuszczenie firmy, a także ewentualne wyjście na papierosa. Elektroniczna kontrola czasu pracy sprawdza się zarówno w największych, jak mniejszych przedsiębiorstwach.

Kontrola czasu pracy – prawo

Nie zapominajmy, iż dane zebrane dzięki komputerowym systemom do kontroli czasu pracy muszą być udostępnione do wglądu zatrudnionym – o ile wyrażą takie życzenie. Surowo zabronione będą także próby ich zmieniania: jeśli takie działanie wyjdzie na jaw, pracodawca powinnien przygotować się na postępowanie w prokuraturze.

Powiązane wpisy