Promocja, marketing, reklama Usługi Witryny internetowe 

Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Private blog network - zobacz korzystną ofertę.

Żeby odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla klienta artykuły. Ale nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako komponent złożonej strategii reklamowej, co warto silnie podkreślić, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i telefon bądź e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Kolejna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, godne uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z medycyną, finansami oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Powiązane wpisy