Czym są bany i filtry od Google
Budowanie prężnej strony internetowej zmusza do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, żeby była widoczna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na witrynę, kiedy firmowa strategia wywołuje pogwałcenie reguł uczciwej konkurencji. Przekonajmy się, jakie działania zastosować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali w sieci?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar kary, któremu może ulec strona w sieci. Jest to zupełne usunięcie jej z wyników przeglądarki Google, co tak naprawdę znacząco komplikuje prowadzenie interesu. Pamiętajmy, że gros internautów używa Google, więc po zbanowaniu portalu wskaźnik naszych gości gwałtownie zmaleje. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania, co też negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne oraz zakładane samoczynnie przez specjalistyczne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można zlikwidować bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie przesadnej ilości odnośników kierujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google należy uprzednio prześwietlić jego podłoże. Warto zatrudnić w tym celu fachową firmę SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Procedura może jednak przeciągać się do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.