Witryny internetowe Zagadnienia IT 

Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?

Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wymienione symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.

Powiązane wpisy